vrijdag 3 oktober 2008

De eerste calculaties zijn binnen.

Gisteren was de deadline voor de calculaties van het project. Tot mijn spijt heb ik nog niet van iedereen iets gezien. Wat zeg ik, spijt, het is belachelijk! We zitten in week 3 van het project en jullie hebben nog geen idee van de prijs? ACTIE!

Van de berekeningen die ik heb ontvangen vallen mij de volgende fouten op:

  • De lay-out is vrijwel bij iedereen slecht waardoor de leesbaarheid moeilijk is. Begrijp goed dat je met tekst en cijfers werkt. Uitlijnen van de getallen aan de rechterzijde bijvoorbeeld leest veel prettiger. Ook de notatie van getallen klopt niet altijd. € 1.000,00 hoort het en niet: 1,000.00 euro of 1000€. Duizendtallen met een punt, 2 decimalen met een komma en het euroteken er voor met een spatie.
  • Ook de verzorging van de calculatie is niet echt "3e-jaars". Bijvoorbeeld één naam, geen naam of alleen voornamen, gevouwen en gekreukte A4-tjes. Kom op zeg, dat moet echt netter.
  • De allerbelangrijkste missers zitten hem in de prijsopbouw. Geen onderbouwing en veel rekenfouten. Daar ga ik jullie bij helpen.

Kortom, nog genoeg werk te doen en misschien helaas hoort ook dit bij jullie beroep. Op dit moment zou van mij niemand het werk krijgen omdat de opdrachtgever geen reëel beeld heeft van de kosten.

Dat kan beter, dat weet ik namelijk van jullie, favoriete klas!

Geen opmerkingen: